Asiakkaamme sanovat

Erinomainen

star-0
star-1
star-2
star-3
star-4

4.3 / 5

Trustpilot

Käyttöehdot

Näissä ehdoissa käytetyt termit ja niiden määritelmät:

Alusta – Verkkosivusto osoitteessa ovoko.fi, jonka omistaa UAB "Ovoko", yrityskoodi: 304401253, ja jonka toimipaikka on Žirmūnų g. 70 - 701, LT-09124 Vilna, Liettua. Yrityksen alv-rekisterinumero on LT100010771516, ja se on rekisteröity Liettuan tasavallan oikeushenkilörekisteriin.

Palveluntarjoaja – UAB "Ovoko", joka tarjoaa myyjille alustan tuotteidensa myyntiin sekä käyttäjille ja ostajille tuotteiden ostamista varten.

Käyttäjä – Luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka selaa ja katselee alustalla tarjottavia tuotteita. Sekä alustalle rekisteröityneet että sinne rekisteröitymättömät vierailijat katsotaan alustan kävijöiksi.

Ostaja – Luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka on ostanut ja jolla on oikeus vastaanottaa alustalla tarjottuja tuotteita. Ostajiin kuuluvat sekä rekisteröityneet että rekisteröitymättömät alustan käyttäjät. Epäselvyyksien välttämiseksi todettakoon, että vain henkilö, joka on ostanut tavaroita alustalta, on oikeutettu vastaanottamaan ne.

Myyjä - oikeushenkilö, joka myy tavaroita alustalla näiden käyttöehtojen mukaisesti ja joka on vastuussa ostajan tekemän tilauksen toteuttamisesta. Tiedot Myyjästä, jonka kanssa kyseisiä tavaroita koskeva osto- ja myyntisopimus tehdään näiden käyttöehtojen mukaisesti, on ilmoitettu kyseisessä tilauksessa.

Käyttöehdot - nämä käyttöehdot, joissa määritellään alustan käytön perusehdot ja joita sovelletaan jokaiseen ostokseen ja vierailuun, jonka käyttäjä ja ostaja tekevät alustalla.

Käyttöehdot – Nämä käyttöehdot, joissa määritellään alustan käytön perusehdot ja joita sovelletaan jokaiseen ostajien ja käyttäjien ostokseen ja alustalla vierailuun.

Käyttäjätili – Tili, jonka käyttäjä luo täyttämällä rekisteröitymislomakkeen alustalla.

Tietosuojakäytäntö – Palveluntarjoajan hyväksymä käytäntö, joka sisältää säännöt henkilötietojen keräämiselle, tallentamiselle, käsittelylle ja säilyttämiselle alustalla.

Palautuskäytäntö – Palveluntarjoajan hyväksymä käytäntö, joka sisältää alustalta ostettujen tuotteiden palautusprosessiin sovellettavat säännöt.

Palvelumaksu – Palveluntarjoajan tarjoamista palveluista perittävä maksu.

Alustan käyttöehdot:

1. Mikä alusta on?

1.1. Alusta on sähköinen autonosien tietokanta, joka kokoaa käytettyjen autonosien myyjät yhteen ja mahdollistaa kuluttajille käytettyjen autonosien etsimisen ja ostamisen.

1.2. Palveluntarjoaja omistaa kaikki alustan tekijänoikeudet.

1.3. Palveluntarjoaja ei omista alustalla julkaistuja ja myytäviä tuotteita. Myyjät omistavat tuotteet ja myyvät niitä. Vaikka palveluntarjoaja tarjoaakin puitteet liiketoimien suorittamiselle, se ei takaa tuotteiden laatua tai niiden kuvausten tarkkuutta. Myyjät ovat itse vastuussa listaamistaan tuotteista.

1.4. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa käyttöehtoja sekä tarjottavien palvelujen valikoimaa ja hinnoittelua. Jos käyttäjä käyttää alustaa ehtojen muutosten astuttua voimaan, hänen katsotaan hyväksyvän päivitetyt käyttöehdot.

2. Yleiset säännökset

2.1. Kaikki alustan käyttäjät hyväksyvät nimenomaisesti kaikki nämä käyttöehdot ja sitoutuvat noudattamaan niitä. Henkilöiden, jotka eivät hyväksy näitä käyttöehtoja joko kokonaan tai osittain, ei tule käyttää alustaa.

2.2. Kaikki käyttäjät voivat selata, tarkastella ja ostaa alustalla tarjottuja tuotteita.

2.3. Kaikki ostajat voivat ostaa alustalla tarjottuja tuotteita.

2.4. Näissä käyttöehdoissa määritellään alustan kautta tehtyjen myynti- ja ostosopimusten yleiset ehdot, ja kuuluvat erottamattomana osana näihin sopimuksiin.

3. Käyttäjän rekisteröityminen alustalle

3.1. Käyttäjä voi halutessaan luoda käyttäjätilin alustalle täyttämällä sähköisen rekisteröintilomakkeen alustan käyttöä helpottaakseen.

3.2. Palveluntarjoajalla on oikeus estää osoitteessa https://ovoko.fi/user/register, rekisteröitynyt käyttäjä alustalta joko väliaikaisesti tai pysyvästi ja kieltäytyä tarjoamasta palveluita käyttäjälle, mikäli tämä on antanut virheellisiä tai epätarkkoja tietoja tai jos palveluntarjoajalla on syytä uskoa, että käyttäjän antamat tiedot ovat virheellisiä tai epätarkkoja.

3.3. Palveluntarjoaja voi ryhtyä näihin toimiin myös petollisen toiminnan, petosepäilyjen, käyttöehtojen rikkomisen tai muiden näiden käyttöehtojen rikkomusten johdosta.

3.4. Käyttäjät ovat vastuussa omien tunnistetietojensa turvallisuudesta ja kaikista alustalla suorittamistaan toimista.

4. Ostajan ja käyttäjän oikeudet

4.1. Ostajalla on oikeus ostaa tavarat alustalta näissä käyttöehdoissa määritellyn menettelyn mukaisesti.

4.2. Ostajalla on oikeus peruuttaa tilauksensa näiden käyttöehtojen mukaisesti.

4.2.1. Ostaja voi peruuttaa tilauksensa vain, jos Myyjä ei ole vielä lähettänyt tilausta valitsemansa kuljetuspalvelun tarjoajan kautta. Tilauksen peruuttamiseksi Ostajan on peruutettava tilaus saamansa tilaussähköpostin painikkeella, tilillään, jos hänellä on sellainen, tai otettava yhteyttä Palveluntarjoajaan kohdassa ”Yhteystiedot” annettuja yhteystietoja käyttäen.

4.3. Ostajalla on oikeus palauttaa ostamansa tuotteet näissä käyttöehdoissa esitettyjen palautusohjeiden mukaisesti.

4.4. Ostajalla on muut näissä käyttöehdoissa, tietosuojakäytännössä ja sovellettavissa säädöksissä määritellyt oikeudet.

4.5. Käyttäjällä on oikeus tutustua henkilötietoihinsa, joita palveluntarjoaja käsittelee.

4.6. Käyttäjällä on oikeus vaatia henkilötietojensa korjaamista.

4.7. Käyttäjällä ei ole oikeutta vaatia palveluntarjoajaa korjaamaan ja/tai muuttamaan jo toimitettujen alv-laskujen tietoja, eikä palveluntarjoajalla ole velvollisuutta korjata tai muuttaa niitä. Käyttäjän on pyydettävä jo toimitettujen arvonlisäverolaskujen tietojen korjaamista ja/tai muuttamista suoraan myyjältä.

4.8. Käyttäjällä on muut näissä käyttöehdoissa, tietosuojakäytännössä sekä sovellettavissa säädöksissä määritellyt oikeudet.

5. Käyttäjän, ostajan ja myyjän velvollisuudet

5.1. Käyttäjän tulee toimia seuraavasti näiden käyttöehtojen mukaisesti:

5.1.1. käyttäjä ei saa siirtää käyttäjätiliään tai sen kirjautumistietoja kolmansille osapuolille

5.1.2. käyttäjä ei saa ryhtyä mihinkään sellaisiin toimiin, jotka voisivat vaarantaa alustan ja sen tietokantojen turvallisuuden

5.1.3. käyttäjä ei saa kopioida alustan palveluja

5.2. Käyttäjän tulee noudattaa näitä käyttöehtoja toimimalla seuraavasti:

5.2.1. käyttäjä täyttää velvollisuutensa ja noudattaa näitä käyttöehtoja sekä kaikkia sovellettavia lakeja.

5.2.2. käyttäjä ei riko mitään lakisääteisiä määräyksiä, kolmansien osapuolten oikeuksia tai käyttöehtoja

5.2.3. ennen kuin käyttäjä ostaa tuotteen, hänen tulee lukea huolellisesti kaikki tuotteen tiedot ja sen kuvaus sekä tarkistaa lopullinen hinta ja mahdolliset lisämaksut ja veloitukset

5.2.4. käyttäjän on maksettava alustalla tekemänsä tilauksen hinta kokonaisuudessaan, kun hän on jättänyt tilauksen ja suorittanut kaikki vaiheet kassasivulla

5.2.5. käyttäjän tulee täyttää muut ostajille käyttöehdoissa, tietosuojakäytännössä ja sovellettavissa säädöksissä asetetut velvoitteet.

5.3. Myyjän tulee toimia seuraavasti näiden käyttöehtojen mukaisesti:

5.3.1. myyjän tulee myydä ainoastaan laillisesti ostettua, laadukasta ja kuvausta vastaavaa tavaraa.

5.3.2. myyjä ottaa täyden vastuun myymiensä tuotteiden laatuvirheistä

5.3.3. myyjä suorittaa muut käyttöehtojen, tietosuojakäytännön, palveluehtojen sekä muiden sovellettavien säädösten hänelle asettamat velvollisuudet.

5.3.4. myyjä maksaa veronsa ja muut maksut asuinmaansa säädösten mukaan.

5.3.5. olemaan yhteydessä palveluntarjoajaan ainoastaan tilaustiedoissa ilmoitettujen yhteystietojen avulla.

6. Palveluntarjoajan velvollisuudet ja oikeudet

6.1. Palveluntarjoaja sitoutuu seuraaviin:

6.1.1. mahdollistaa käyttäjille alustan käytön

6.1.2. käsittelemään käyttäjän henkilötietoja ainoastaan näissä käyttöehdoissa, tietosuojakäytännössä ja sovellettavissa säädöksissä vahvistetun menettelyn mukaisesti

6.1.3. toimittamaan ostajan tilaamat tavarat ja mahdollistamaan ostajan palauttamien tavaroiden vastaanottaminen ja hyväksyminen näiden käyttöehtojen mukaisesti.

6.2. Palveluntarjoajalla on seuraavat oikeudet:

6.2.1. muuttaa tai ottaa käyttöön uusia laskutus- ja toimitustapoja sekä uusia maksuja

6.2.2. muuttaa käyttöehtojen määräyksiä sekä tarjottujen palvelujen valikoimaa ja hinnoittelua. Ovoko.fi:n käyttö muutosten jälkeen merkitsee automaattisesti sitä, että käyttäjä hyväksyy käyttöehtojen päivitykset.

6.2.3. olla hyväksymättä ostajan palauttamia tuotteita, mikäli ostaja ei noudata käyttöehdoissa määriteltyä tavaroiden palautusmenettelyä

7. Tuotteiden tilaaminen ja osto- ja myyntisopimuksen tekeminen

7.1. Kun ostaja tilaa tuotteita alustalta, hänen on annettava henkilötietonsa, sillä niitä tarvitaan tilauksen asianmukaista toteuttamista varten.

7.2. Sekä rekisteröityneet että rekisteröitymättömät ostajat voivat tilata tavaroita alustalta.

7.3. Myyjän ja ostajan välille syntyy osto- ja myyntisopimus, kun ostaja tuotteen valittuaan ja lisättyään sen ostoskoriin suorittaa tilauksen loppuun saakka, mukaan lukien valitsee ja vahvistaa maksutavan.

7.4. Jokainen osto- ja myyntisopimus rekisteröidään ja tallennetaan palveluntarjoajan tietokantaan.

8. Maksumenettely

8.1. Kun ostaja ostaa tavaroita alustalta, hän voi maksaa jollakin seuraavista tavoista:

8.1.1. verkkopankin kautta

8.1.2. muilla alustalla ilmoitetuilla tavoilla.

9. Vastuun rajoittaminen

9.1. Palveluntarjoaja ei anna mitään vakuutuksia ja/tai takuita siitä, että alustan ja/tai alustan palveluiden toiminta on kunnollista, oikea-aikaista, keskeytyksetöntä, virheetöntä, laadukasta tai täydellistä, eikä siitä että alustan käyttämisestä ei koidu haitallisia seurauksia sinulle tai kolmannelle osapuolelle. Palveluntarjoaja ei ole eikä tule olemaan vastuussa alustan sisällön epäjohdonmukaisuuksista, epätarkkuuksista tai virheellisyyksistä, mukaan lukien tuotteiden tiedot ja niiden kuvaukset, eikä niistä johtuvista, sinulle tai kolmansille osapuolille aiheutuvista haitallisista seurauksista.

9.2. Palveluntarjoaja ei ole, lain sallimissa rajoissa, vastuussa mistään vahingoista ja/tai menetyksistä, joita saatat kärsiä alustan ja/tai palveluiden käyttämisen johdosta riippumatta siitä, onko palveluntarjoaja saanut tiedon tällaisesta vahingosta tai sen mahdollisuudesta. Käyttämällä alustaa ja/tai palveluja hyväksyt, että tällainen rajoitus koskee kaikkia alustan käyttötapoja, palveluja ja sisältöä. Jos palveluntarjoajan vahingonkorvausvastuuta ei voida rajoittaa täysin eikä palveluntarjoajaa voida vapauttaa vastuusta sovellettavan lain nojalla, palveluntarjoajan vastuu sinua ja/tai kolmansia osapuolia kohtaan näiden käyttöehdojen puitteissa on rajoitettu 500 euroon.

9.3. Olet vastuussa kaikista vahingoista, joita aiheutat tai joita todennäköisesti aiheutat palveluntarjoajalle ja/tai kolmansille osapuolille käyttämällä alustaa ja/tai palveluita. Sitoudut varmistamaan, että palveluntarjoajalle ei synny oikeudellista vastuuta, maksuvelvollisuutta, korvausvelvollisuutta tai muuta hyvitysvelvollisuutta koskien tappioita, vahinkoja tai muita kustannuksia, joita aiheutuu alustan ja/tai palveluiden käytöstäsi.

9.4. Palveluntarjoaja ei suorita tarkastuksia tai ota vastuuta myyjien alustan kautta mainostamien, myymien tai toimittamien tuotteiden laadusta, turvallisuudesta, laillisuudesta tai muista tuotteisiin liittvistä näkökohdista. Kaikki alustallla toteutettavat liiketoimet hoidetaan suoraan ostajien ja myyjien välillä, eikä palveluntarjoaja näin ollen ei ole osapuolena ostajien ja myyjien välisissä osto- ja myyntitapahtumissa eikä vastaa mistään vahingoista, menetyksistä, kustannuksista tai kuluista, joita ostajille saattaa aiheutua myyjien alustan kautta tarjoamien virheellisten, odotukset alittavien tai säännösten vastaisten tavaroiden vastaanottamisen tuloksena tai yhteydessä.

10. Tuotteiden toimitus

10.1. Kaikki osoitetiedot on kirjoitettava latinalaisin aakkosin

10.2. Ostaja voi valita yhden seuraavista toimitustavoista tilatessaan tuotteita alustalta:

10.2.1. kotiinkuljetus

10.2.2. nouto pakettipisteestä

10.2.3. nouto paikan päältä.

10.3. Vain tilauksen tehnyt henkilö itse tai vaihtoehtoisesti henkilö, jolla on voimassa oleva henkilöllisyystodistus (henkilökortti, passi tai ajokortti) ja joka on ilmoitettu vastaanottajaksi tilausta tehtäessä, voi vastaanottaa tai noutaa tavarat.

10.4. Jos ostaja valitsee kotiinkuljetuspalvelun, hän sitoutuu ilmoittamaan tavaroiden tarkan toimitusosoitteen

10.5. Jos ostaja valitsee noudon valitusta pakettipisteestä:

10.5.1. ostaja voi noutaa paketin, jossa on hänen tilaamansa tuotteet, haluamanaan ajankohtana valitsemastaan pakettipisteestä valitsemansa kuljetuspalvelun tarjoajan asettaman aikataulun puitteissa

10.5.2. jos ostaja ei nouda lähetystä kuljetuspalvelun tarjoajan asettamassa määräajassa, lähetys palautetaan myyjälle. Rahat palautetaan ostajalle, kun myyjä on vahvistanut palautuksen.

10.6. Tuotteiden toimittaminen ulkomaille

10.6.1. Toimitusmaat: Alankomaat, Belgia, Bosnia-Hertsegovina, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Islanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Luxemburg, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Serbia, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tšekki, Tanska, Unkari ja Viro. Tapauksia, joissa palveluntarjoaja ei pysty toimittamaan tuotteita tiettyyn maahan logistisista tai muista syistä, saattaa ilmetä. Palveluntarjoaja pyrkii parhaansa mukaan tiedottamaan käyttäjälle tällaisesta esteestä ja tutkimaan vaihtoehtoisia ratkaisuja, kun se on mahdollista.

10.6.2. Toimitus tietyille saarille ja muille palveluntarjoajan tapauskohtaisesti määrittämille, vaikeasti saavutettaville alueille ei ole mahdollista.

10.7. Ostajan on välittömästi viallisen lähetyksen vastaanotettuaan ilmoitettava kuriiri- tai pakettipalvelulle pakkauksen rikkoutumisesta ja pyydettävä sitä koskeva raporttilomake täytettäväksi. Ostajan on tällöin otettava yhteyttä palveluntarjoajaan ja ilmoitettava sille paketin rikkoutumisesta ja vahinkoilmoituksen laatimisesta.

10.8. Jos ostaja ei ole saanut lähetystä 20 päivän kuluessa sen toimittamisesta, hänen on ilmoitettava asiasta välittömästi palveluntarjoajalle. Mikäli ostaja ei ilmoita palveluntarjoajalle saapumatta jääneestä lähetyksestä 20 päivän kuluessa lähetyksen toimitushetkestä, ostaja ei ole oikeutettu kadonneesta lähetyksestä maksettavaan hyvitykseen.

10.9. Ostaja ottaa palvelun vastaanottajana täyden vastuun ja lisäkustannukset, jotka liittyvät valmistajan turvajärjestelmien suojaamien elektronisten tai muiden osien käyttöön ja mukauttamiseen ajoneuvossa.

11. Palautusehdot

11.1. Palveluntarjoajalla on voimassa kaikkia tuotteita koskeva takaisinmaksutakuu 14 päivän ajan tuotteiden vastaanottamisesta. 14 päivän palautusoikeuden lasketaan alkavan tilauksen toimittamista seuraavana päivänä.

11.2. Palautusehdot:

11.2.1. Ostajan on palautettava tuotteet täyttämällä ensin palautuslomake, joka löytyy alustan palautuskäytäntö-osiosta, ja käyttämällä palautuslomakkeen täyttämisen yhteydessä tarjolla olevia palautusvaihtoehtoja. Ostaja voi laatia palautuspyynnön myös käyttäjätilinsä kautta.

11.2.2. Mikäli ostaja palauttaa tuotteita varaamalla kuljetuspalvelun jota ei listata alustalla, palveluntarjoaja ei ole vastuussa ostajan valitseman kuljetuspalvelun kustannuksista.

11.3. Palautettujen tavaroiden on oltava vahingoittumattomia ja purkamattomia. Palautettavissa tuotteissa on oltava kaikki osat, jotka on mainittu myyjän listauksessa ja/tai listauskuvauksessa.

11.4. Jos Ostaja palauttaa vain osan tilauksesta, Palveluntarjoaja pidättää oikeuden olla palauttamatta palvelumaksua ja toimituskuluja.

11.5. Ostajan on toimittava seuraavasti palauttaessaan tuotteita:

11.5.1. ottaa kuvat tuotteista ja pakkauksista, joissa tuotteet vastaanotettiin ja joissa ne palautetaan

11.5.2. palauttaa tuote samassa kunnossa ja alkuperäisessä pakkauksessa, kunhan pakkaus on valitun kuljetuspalvelun ohjeistusten mukainen, tai muutoin varmistaa, että palautettava tuote on asianmukaisesti pakattu valitun kuljetuspalvelun tarjoajan ohjeiden mukaan.

11.5.3. ota kuvia tavaroista sekä pakkauksista, joissa tavarat vastaanotettiin ja palautettiin. Kuvat on säilytettävä, kunnes myyjä vahvistaa palautuksen tai, jos kyseessä on riita, Ovoko.fi tekee lopullisen päätöksen.

11.5.4. palauttaa tavarat suoraan Myyjän varastoon, jos tavara on noudettu Myyjältä, tai palauttaa tavarat kuriiripalvelun välityksellä, jos Ostaja on valinnut kotiinkuljetuksen, pakettilokeron tai noutopisteen vaihtoehdon.

11.6. Myyjällä on oikeus olla hyväksymättä ostajan palauttamia tavaroita, jos ostaja ei noudata näissä käyttöehdoissa määriteltyä tavaroiden palautusmenettelyä. Tällaisessa tapauksessa ostaja voi pyytää palautettua tuotetta takaisin 7 päivän kuluessa siitä, kun myyjä on kieltäytynyt hyväksymästä palautusta.

11.7. Ostajan on varmistettava, että palautettavassa tuotteessa on oikea palautusetiketti ja/tai -tarra. Kaikki aiemmin käytetyt tarrat/tarrat on poistettava lähetyksen ulkopakkauksesta.

11.8. Jos Ostaja palauttaa eri Myyjiltä ostettuja tuotteita, hänen on varmistettava, että palautetut tuotteet menevät oikeille Myyjille.

11.9. Jos palautus tapahtuu kuriiripalvelun välityksellä, palautetut tavarat noudetaan siitä osoitteesta, johon ne on toimitettu.

11.10. Jos kuriiri noutaa tavarat asiakkaan ilmoittamasta osoitteesta, palautettavat tavarat on luovutettava kuriirille 14 päivän kuluessa Ovoko.fi:n verkkosivustolla olevan palautuslomakkeen täyttämisestä. Jos palautettuja tavaroita ei luovuteta kuriirille 14 päivän kuluessa palautuslomakkeen täyttämisestä, ostaja menettää oikeutensa palauttaa tavarat tässä kohdassa vahvistetun menettelyn mukaisesti.

11.10.1. Jos kuriiri ei saavu perille 2 arkipäivän kuluessa, ostajan on ilmoitettava asiasta Ovoko.fi:n asiakaspalveluun kohdassa ”Yhteystiedot” annettujen yhteystietojen avulla, mutta viimeistään 5 arkipäivän kuluessa. Jos ostaja ei ilmoita kuriirin saapumatta jättämisestä 5 arkipäivän kuluessa palautuslomakkeen täyttämisestä eikä luovuta tavaroita kuriirille 14 päivän kuluessa palautuslomakkeen täyttämisestä, palautustakuu ei ole enää voimassa.

11.11. Takaisinmaksutakuu ei kata kustannuksia, jotka ylittävät tietyn tilauksen tuotteiden ja toimituksen kokonaissumman.

11.12. Koska tietyt elektroniset tai muut osat, jotka on suojattu valmistajan turvajärjestelmillä, on liitetty asiakkaan ajoneuvoon, niiden palauttaminen on mahdollista vain silloin, kun tuote on vahingoittunut, ei toimi tai on viallinen. Kaikissa muissa tapauksissa, joissa tuote on laadultaan tyydyttävä ja täyttää tekniset vaatimukset, sitä ei voida palauttaa.

12. Tavaroiden palauttaminen, kun väärät tuotteet on toimitettu

12.1. Jos ostaja on saanut vääränlaiset tuotteet, hänen on palautettava ne palautusehdoissa ja palautusehdoissa määriteltyjen sääntöjen mukaisesti.

13. Riidat

13.1. Ostajan on otettava valokuvia vastaanotetusta tavarasta ja sen pakkauksesta, jos toimitettu tavara ei ole samassa kunnossa kuin mainoksessa on ilmoitettu. Kuvat on säilytettävä, kunnes myyjä vahvistaa palautuksen tai, jos kyseessä on riita, Ovoko.fi tekee lopullisen päätöksen.

13.2. Jos ostaja saa sähköpostiviestin, jossa todetaan, että ostajan tilauksen palautus on tilapäisesti keskeytetty, se voi tarkoittaa, että myyjä on havainnut palautetussa tuotteessa poikkeaman. Tällöin vastuuhenkilö tarkastaa Ostajan palautusasian ja ottaa yhteyttä Ostajiin ratkaisun tai lisätietojen saamiseksi.

13.3. Jos Ostaja saa Ovoko.fi:ltä pyynnön antaa lisätietoja tilatun tuotteen palautuksesta, Ostajan on annettava pyydetyt tiedot 5 työpäivän kuluessa. Jos tietoja ei toimiteta määräajassa, riidanratkaisu voidaan ratkaista Myyjän hyväksi.

13.4. Jos asiakaspalveluosasto toteaa ostajan riita-asian tarkastelun jälkeen, että ostaja on saanut vaurioituneen osan (tai saanut sen muussa kuin mainoksessa ilmoitetussa kunnossa), hyvitys maksetaan sen jälkeen, kun on arvioitu osan vaurioitumisen syyt. Jos ostaja ei pysty toimittamaan tosiasioihin perustuvaa näyttöä vaurioituneesta tai vaatimustenvastaisesta osasta, palautus voidaan hylätä todisteiden puuttumisen vuoksi.

13.5. Palautustapauksessa ostajan on suositeltavaa olla luovuttamatta pakettia kuriirille ennen kuin kuriiri on kiinnittänyt pakettiin etiketin, ellei ostaja ole itse tulostanut etikettiä järjestelmästä ja kiinnittänyt sitä pakettiin. Ostajan on varmistettava, ettei paketissa ole muita etikettejä. Lähettäjä on vastuussa paketin turvallisesta palauttamisesta, joten ostajan on varmistettava, että paketti on hyvin pakattu ja että pakkausmerkintä on kiinnitetty kuriiripalvelun vaatimusten mukaisesti. Näiden vaatimusten noudattamatta jättäminen voi johtaa siihen, että riita-asiaa ei ratkaista ostajan eduksi.

13.6. Asiakaspalvelutiimi tekee riitatapauksessa päätöksen kaikkien tosiseikkojen perusteella. Päätöksentekoprosessi voi kestää jopa 30 työpäivää. Jos riita ratkaistaan ostajan hyväksi, palautus maksetaan 10 arkipäivän kuluessa. Jos riita ratkaistaan Myyjän hyväksi, Ostajalla on oikeus pyytää tuotteen palauttamista tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen ilman lisäkustannuksia. Jos sen jälkeen, kun Myyjä on lähettänyt tuotteen palautettavaksi, Ostaja ei hyväksy toimitusta, se palautetaan Myyjän varastoon. Jos toimitusta ei hyväksytä, tuotetta ei lähetetä uudelleen.

13.7. Palautustapauksessa Ostajan on varmistettava, että paketti on pakattu turvallisesti, jotta se ei vahingoitu kuljetuksen aikana. Ennen paketin palauttamista ostajan on otettava valokuvia pakkauksesta ja tuotteesta, jotta asiakaspalvelutiimi voi riitatilanteessa tai vahingoittuneen tuotteen tapauksessa tutkia mahdolliset vauriot ja/tai välittää tiedot kuriiripalvelulle lisätutkimuksia varten. Kuvat on säilytettävä, kunnes myyjä vahvistaa palautuksen tai, jos kyseessä on riita, Ovoko.fi tekee lopullisen päätöksen. Näiden vaatimusten noudattamatta jättäminen voi johtaa siihen, että riita-asiaa ei ratkaista ostajan eduksi.

13.8. Riitatilanteessa Ovoko.fi kerää todistusaineistoa kahden pääperiaatteen mukaisesti: vastakkainasettelun ja dispositiivisen periaatteen. Kontradiktorinen periaate perustuu siihen, että osapuolten on esitettävä todisteita ja perusteluja väitteidensä ja puolustuksensa tueksi. Molemmilla osapuolilla, sekä ostajalla että myyjällä, on mahdollisuus esittää väitteitä ja todisteita. Tällä periaatteella varmistetaan, että päätökset tehdään objektiivisesti Ovoko.fi-foorumin sääntöjen ja esitettyjen todisteiden perusteella. Jos Ostaja ei toimita todisteita ja muita tarvittavia tietoja eikä vastaa Ovoko.fi:n tiedusteluihin, jotka koskevat tilatun tuotteen palauttamista, riidanratkaisu voidaan päättää toisin kuin Ostaja.

14. Teollis- ja tekijänoikeuksien suojaaminen

14.1. Kaikki oikeudet alustaan ja siihen sisältyviin teoksiin ja luomuksiin on suojattu Liettuan tasavallan laeilla ja asetuksilla. Tekstien, valokuvien, logojen, bannereiden ja kaikkien muiden ulkoasun piirteiden jäljentäminen kaupalliseen käyttöön tai muulla sellaisella tavalla, joka loukkaa oikeutettuja etuja, on ehdottomasti kielletty.

15. Loppusäännökset

15.1. Näiden käyttöehtojen täytäntöönpanoon ja tulkintaan sovelletaan Liettuan tasavallan lakeja.

15.2. Kaikki näiden käyttöehtojen täytäntöönpanosta johtuvat erimielisyydet ratkaistaan neuvottelemalla.

15.3. Erimielisyystapauksissa riidat ratkaistaan valtion kuluttajaoikeuksien suojeluviranomaisen (Vilniaus str. 25, LT-01402 Vilna; sähköposti: [email protected]; puh..: +370 526 26 751; faksi puh: +370 527 91 466) verkkosivuilla www.vvtat.lt tai valtion kuluttajansuojaviranomaisen alueellisissa jaostoissa.

  • Löydät ehdot, jotka ovat voimassa 30.6.2024 asti tässä

  • Löydät ehdot, jotka ovat voimassa 28.4.2025 asti tässä


Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU) 2023/988 (jäljempänä asetus) yleisestä tuoteturvallisuudesta

Tämän asetuksen tarkoituksena on parantaa sisämarkkinoiden toimintaa ja varmistaa samalla hyvä kuluttajansuoja sekä vahvistaa perusturvallisuussäännöt markkinoille saatetuille tai saatavaksi asetetuille kuluttajatuotteille.

13.12.2024 voimaan tuleva asetus velvoittaa verkkokauppapaikan tarjoajat ottamaan käyttöön tuoteturvallisuuden varmistamiseen tähtääviä sisäisiä prosesseja, joiden avulla he voivat täyttää tämän asetuksen vaatimukset välittömästi ja ilman aiheetonta viivytystä.

Saatuaan tietoja mahdollisesti vaarallisista tuotteista verkkokauppapalveluiden tarjoajien on poistettava tällaiset tuotteet, sekä myös muut identtiset tuotteet, alustaltaan. Lisäksi heidän on ennakkovaroitus annettuaan keskeytettävä kohtuulliseksi ajaksi palvelut kauppiaille, jotka tarjoavat usein tuotteita, jotka eivät ole tämän asetuksen mukaisia.

Ovoko-alustalla käytetyillä osilla kauppaa tekevien myyjien on huolehdittava asetuksen mukaisten turvallisuussääntöjen noudattamisesta.

Tarkempia tietoja on saatavana Euroopan unionin virallisesta lehdestä täältä: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/HTML/?uri=CELEX:32023R0988